Μετρό Αθήνας: Επόμενη στάση... Ελληνικό

Προβληματισμοί, απόψεις για επιστημονικά, τεχνολογικά θέματα και γεγονότα.
Forum rules
Σας υπενθυμίζουμε να μην δημοσιεύετε μηνύματα σε greeklish ή συνεχή ΚΕΦΑΛΑΙΑ! Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται.
Post Reply
User avatar
kgdaddie
Civil Seeder
Civil Seeder
Posts: 771
Joined: Sat Oct 13, 2012 10:46 am
Σχολή: Πολιτικός
Gender: Male

Μετρό Αθήνας: Επόμενη στάση... Ελληνικό

Post by kgdaddie »

Πλέον απομένουν λιγότερο από 3 μήνες για να ξεκινήσει η εμπορική λειτουργία για τους 4 νέους σταθμούς. Συγκεκριμένα η «κόκκινη» Γραμμή 2 από τον σημερινό τερματικό σταθμό ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ διασχίζοντας κατά μήκος την Λεωφόρο Βουλιαγμένης από τους Δήμους Ηλιούπολης, Αλίμου, Αργυρούπολης θα φτάσει στο Ελληνικό στο ύψος του παλιού Αεροδρομίου. Η επίσημη πρεμιέρα είναι για τις 16 Ιουνίου 2013 αλλά είναι σχεδόν σίγουρο ότι τελικά η λειτουργία θα γίνει μέσα στον Ιούλιο.

Η επέκταση της γραμμής έχει μήκος 5,5 χιλιόμετρα υπόγειας σήραγγας και διαθέτει 4 σταθμούς: ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ΑΛΙΜΟΣ, ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ. Η αλήθεια είναι πως από όλες τις κατασκευές έργων Μετρό που έχουν γίνει στην Αθήνα αυτή εδώ ήταν και η πιο «αθόρυβη». Η τεράστια Λεωφόρος έχει αυτή την ικανότητα καθώς η μόνη επιβάρυνση που είχε κατά τη διάρκεια της κατασκευής ήταν σε κάποια μικρά τμήματα οι λωρίδες από 3 να περιορίζονται σε 2.

Η επέκταση προς το Ελληνικό όμως δεν ήταν σχεδιασμένη αρχικά ως υπόγεια. Το 2003 η τότε Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κα Παπανδρέου ανακοίνωνε την προώθηση της επέκτασης ως «επίγεια και εναέρια». Οι γραμμές και οι σταθμοί είχαν σχεδιαστεί να γίνουν πάνω στην κεντρική νησίδα της Βουλιαγμένης άλλοι στο επίπεδο της γης και άλλοι εναέριοι. Είχαν προβλεφθεί ειδικά ηχοπετάσματα για τον θόρυβο που θα προκαλούσαν οι διερχόμενοι συρμοί. Μάλιστα είχε γίνει λόγος για ολοκλήρωση το 2007!

Το 2004 ο πρώην Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κος Σουφλιάς -ευτυχώς- ακυρώνει τον διαγωνισμό αναγνωρίζοντας ποσό ζημιογόνος θα ήταν οπτικά και περιβαλλοντικά. Ο νέος διαγωνισμός είχε χρηματική επιβάρυνση 60.000.000 ευρώ και εργασίες 6 επιπλέον μηνών αλλά τουλάχιστον με τη γραμμή να συνεχίζει υπόγεια.

Στις αρχές του 2006 ανακοινώνεται ο ανάδοχος και ξεκινούν οι εργασίες με σκοπό την ολοκλήρωση τους στο τέλος του 2009. Η διάνοιξη της σήραγγας ήταν πραγματικά «αθόρυβη» και η όχληση ήταν ελάχιστη. Σε διάστημα περίπου 2 ετών διανοίχθηκαν τα 5,5 χιλιόμετρα σήραγγας. Ο Μετροπόντικας που χρησιμοποιήθηκε είναι ο ίδιος που χρησιμοποιήθηκε στην διάνοιξη της σήραγγας από την Εθνική Άμυνα ως τη Δουκίσσης Πλακεντίας ενώ ονομάστηκε χαϊδευτικά «Νίνης» αναφερόμενος σε ποδοσφαιριστή της ομάδας του Παναθηναϊκού.

Οι κατασκευαστικές εργασίες των σταθμών δεν είχαν ιδιαίτερες δυσκολίες εκτός από το σταθμό ΑΛΙΜΟΣ που βρέθηκαν αρχαιότητες με αποτέλεσμα την καθυστέρηση σε σχέση με τους υπόλοιπους. Δόθηκε μια αρχική παράταση για τον Μάιο του 2010 αλλά μετά προέκυψε το πρόβλημα με τη Siemens και τις κατασκευαστικές εργασίες να γίνονται αργά. Σήμερα το επίσημο χρονοδιάγραμμα μιλά για λειτουργία της επεκτασης τον Ιούλιο του 2013.

Με την λειτουργία της αναμένεται να προσθέσει περισσότερους από 100.000 νέους επιβάτες ημερησίως ενώ θα καλύψει ένα μεγάλο τμήμα των Νοτίων Προαστίων. Τα σημεία των σταθμών είναι:

ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ : Λεωφόρος Βουλιαγμένης και Κλεάνθους
ΑΛΙΜΟΣ: Λεωφόρος Βουλιαγμένης και Θερμοπυλών
ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ: Λεωφόρος Βουλιαγμένης και Πόντου
ΕΛΛΗΝΙΚΟ: Λεωφόρος Βουλιαγμένης και Ιασωνίδου

Όλοι οι σταθμοί έχουν:

[*] τις αποβάθρες αριστερά και δεξιά (όπως είναι η συντριπτική πλειοψηφία των σταθμών της Αθήνας).[/*]
[*] θα διαθέτουν εισόδους- εξόδους και στις δύο ρεύματα της Λεωφόρου Βουλιαγμένης[/*]
[*] θα έχουν μεταλλικό στρογγυλό στέγαστρο[/*]

Ο σταθμός ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ μελλοντικά θα αποτελέσει σταθμό σύνδεσης με το δίκτυο του Τραμ ενώ ο σταθμός ΕΛΛΗΝΙΚΟ θα παρέχει πρόσβαση στο χώρο του Ελληνικού. Μετά τον τερματικό σταθμό θα λειτουργεί ένα νέο αμαξοστάσιο για τις ανάγκες των συρμών. Στα μελλοντικά πλάνα υπάρχει η σκέψη περαιτέρω επέκτασης της γραμμής έως το κέντρο της Γλυφάδας, σχέδιο το οποίο δεν έχει πολλές πιθανότητες να γίνει στο κοντινό μέλλον.

Πηγή: ypodomes.com
User avatar
kara
MechEng Seeder
MechEng Seeder
Posts: 199
Joined: Fri Nov 26, 2010 9:52 pm
Σχολή: Μηχανολόγος
Gender: Female

Re: Μετρό Αθήνας: Επόμενη στάση... Ελληνικό

Post by kara »

Άντε να τους δώσουνε, κοντεύουμε να τελειώσουμε τη σχολή και ακόμα κουβαλιόμαστε στον αγ. Δημήτρη. Πάντως μετά τους νέους σταθμούς Περιστέρι και Ανθούπολη, έχουν αλλάξει τις ταμπέλες-πινακίδες- αυτοκόλλητα σε Ανθούπολη/Ελληνικό και έχουν βάλει από πάνω χάρτινες ενδείξεις Αγ. Δημήτριος. Στα αυτοκόλλητα μέσα στους συρμούς φαίνονται εκτός από τους 4 νέους σταθμούς (καλυμμένοι ακόμα με άσπρο) και άλλος ένας μετά το Αιγάλεω στην μπλε γραμμή. Άντε να δούμε...
User avatar
kgdaddie
Civil Seeder
Civil Seeder
Posts: 771
Joined: Sat Oct 13, 2012 10:46 am
Σχολή: Πολιτικός
Gender: Male

Re: Μετρό Αθήνας: Επόμενη στάση... Ελληνικό

Post by kgdaddie »

Εκτός πάντως από την επέκταση προς Πειραιά που είναι σε εξέλιξη η κατασκευή της και προγραμματίζεται να παραδοθεί το 2017, δεν προβλέπεται καμία άλλη επέκταση σε ορίζοντα 10ετίας.
User avatar
doriiina
Metallurgy Seeder
Metallurgy Seeder
Posts: 59
Joined: Tue Jan 15, 2013 7:52 pm
Σχολή: Μεταλλειολόγος
Gender: Female

Re: Μετρό Αθήνας: Επόμενη στάση... Ελληνικό

Post by doriiina »

Η επέκταση προς Πειραιά θα ξεκινήσει soon. Σε λίγες μέρες θα έρθει καινούριο TBM από Ιταλία.
Inside info αυτά μιας και κάνω διπλωματική στο Αττικό Μετρό 8-)
a_nikos
Praetorian
Praetorian
Posts: 1783
Joined: Thu Oct 25, 2012 2:10 pm
Gender: Male
Location: Athens

Re: Μετρό Αθήνας: Επόμενη στάση... Ελληνικό

Post by a_nikos »

Οσο και να επεκταθει το μετρο καλο ειναι. Σιγουρα τα οικονομικα προβληματα της χωρας εχουν φρεναρει τα οποια σχεδια. Αν ισχυουν τα σεναρια και ξεκινησει γραμμη 4, θα ειναι πραγματικα μια πολυ καλη εξελιξη. Η Αθηνα λογω χωροταξιας, δν ευνοει την κυκλοφορια μεγαλων λεωφορειων που θα εξυπηρετουσαν τον κοσμο αντι για τρενο. Οποτε η κατασκευη περισσοτερων γραμμων μετρο ειναι η καλυτερη λυση. Μαλιστα η γραμμη που θα ξεκιναει απο Πειραια λενε οτι θα φτανει κοντα στη Λεωφορο Βεικου, λιγοτερο απο 1χμ απο το σπιτι μου 8-)
User avatar
nagas
Praetorian
Praetorian
Posts: 936
Joined: Tue Oct 02, 2012 2:29 pm
Σχολή: Ναυπηγός
Gender: Male
Location: Berlin, Germany

Re: Μετρό Αθήνας: Επόμενη στάση... Ελληνικό

Post by nagas »

Ενω οι επεκτασεις που γινονται προς την γλυφαδα η τον πειραια, ειναι χρησιμες, εχουν παραμελησει εντελως την επεκταση του προαστιακου μεχρι το λαυριο και τη ραφηνα. Ειναι λιμανια και δυστυχως δεν υπαρχει προσβαση ουτε μεσω αστικης συγκοινωνιας αφου οι συμβασεις με τα κτελ αττικης δεν το επιτρεπουν, ουτε απευθειας μεσω αττικης οδου μιας και οι κοντινοτεροι εξοδοι στο λαυριο και τη ραφηνα ειναι αρκετα μακρια.
User avatar
Kuchiki_Byakuya
MechEng Seeder
MechEng Seeder
Posts: 6498
Joined: Fri Oct 22, 2010 6:55 pm
Σχολή: Μηχανολόγος
Gender: Male
Location: Seireitei

Re: Μετρό Αθήνας: Επόμενη στάση... Ελληνικό

Post by Kuchiki_Byakuya »

a_nikos wrote:Οσο και να επεκταθει το μετρο καλο ειναι. Σιγουρα τα οικονομικα προβληματα της χωρας εχουν φρεναρει τα οποια σχεδια.
Αν κάνουμε αυτά που πρέπει, και μπει λίγο ρευστό στην αγορά, τα λεφτά για το μετρό θα είναι τα πρώτα που θα βρεθούν.


ποιος ηλίθιος ήθελε να κλείσει την φάτσα στο καλύτερο οικόπεδο της ευρώπης;
Post Reply

Return to “Επιστήμη & Τεχνολογία”