Re: Δωρεάν online Μαθήματα (Udacity, Coursera, MITx, etc)
Posted: Sat Jan 26, 2013 10:59 pm
To τόπικ-μονοπώλειο του κουτσίκι.
Το Forum του Πολυτεχνείου
https://polytexneio.com/
Ό,τι απαιτεί το καθήκον.Kitharistas wrote:To τόπικ-μονοπώλειο του κουτσίκι.
πολύ γενναίος νέος κόσμοςΗ online ανώτατη εκπαίδευση κερδίζει συνεχώς έδαφος
Μετά τα αμερικανικά και τα βρετανικά πανεπιστήμια προσφέρουν δωρέαν μαθήματα στο Διαδίκτυο
Ισως να μην ήταν ο μικρότερος σε ηλικία ομιλητής σε συνέδριο του Νταβός, σίγουρα όμως η 12χρονη Χαντίτζα Νιάζι μαγνήτισε το ακροατήριο.
Εκατοντάδες σύνεδροι άκουσαν την περασμένη εβδομάδα προσεκτικά τη Νιάζι, από τη Λαχόρη του Πακιστάν, να περιγράφει την εμπειρία της με τα μαζικά ανοιχτά online μαθήματα (massive open online courses, γνωστά ως MOOC), τα οποία εξαπλώνονται ταχύτατα σε όλο τον πλανήτη.
Όπως επισημαίνει η Αλισον Σμέιλ στους Νιου Γιορκ Τάιμς, τα προγράμματα αυτά διευκολύνουν την πρόσβαση σε καθηγητές μερικών από τα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου, όπως είναι το Στάνφορντ, το Χάρβαρντ, το ΜΙΤ, το Γέιλ και το Πρίνστον.
Η Νιάζι παρακολουθεί μαθήματα δωρεάν - προς το παρόν τουλάχιστον - χάρις σε δύο από τους πρώτους προμηθευτές αυτής της νέας μορφής εκπαίδευσης, τους Udacity και Coursera. Το ίδιο κάνει και ο δίδυμος αδελφός της.
Η Νιάζι θα ήθελε από τους καθηγητές να είναι πιο ευχάριστοι και αστείοι. Εχει ήδη κάνει φιλίες με άλλους φοιτητές από το Ιράν και τη Βρετανία και θα ήθελε να ασχοληθεί με την αστροβιολογία γιατί τη γοητεύουν τα UFO.
Ο Coursera δημιουργήθηκε πριν από λίγους μόλις μήνες και ήδη παρακολουθούν διαλέξεις μέσω αυτού 2,4 εκατομμύρια φοιτητές από 196 χώρες. Πρόκειται ασφαλώς για ένα ενδιαφέρον παγκόσμιο πείραμα και το ερώτημα που δημιουργείται είναι ποιο θα είναι το οικονομικό μοντέλο που θα χρηματοδοτήσει αυτή την προσπάθεια.
«Δεν ξέρουμε πού βρίσκεται ο επόμενος Αϊνστάιν», λέει η Δάφνη Κόλερ, μια καθηγήτρια πληροφορικής στο Στάνφορντ που ξεκίνησε τον Coursera μαζί με τον Αντριου Εντζι. «Ισως να ζει σε ένα μικρό χωριό της Αφρικής».
Ο Σεμπάστιαν Θραν, ένας άλλος καθηγητής από το Στάνφορντ που δημιούργησε τον Udacity όταν διαπίστωσε ότι το φθινόπωρο του 2011 περισσότεροι από 160.000 φοιτητές γράφτηκαν για να παρακολουθήσουν online μια σειρά διαλέξεων για την τεχνητή ευφυία, προβλέπει ότι αυτό το είδος εκπαίδευσης θα επηρεάσει δραστικά τους δυτικούς εκπαιδευτικούς θεσμούς.
Ο οικονομολόγος Λόρενς Σάμερς, πρώην πρόεδρος του Χάρβαρντ, είναι πιο προσεκτικός. «Θα χρειαστεί πολλή δουλειά και το κομμάτι που αφορά τους αμερικανούς φοιτητές είναι πολύ μικρό», δήλωσε στο Νταβός μετά το τέλος της ομιλίας της δωδεκάχρονης.
Ο ρόλος της έρευνας και των νέων ιδεών είναι αποφασιστικός, δήλωσε στους Νιου Γιορκ Τάιμς η σημερινή πρόεδρος του Χάρβαρντ Ντρου Τζίλπιν Φάουστ. Οι επιχειρήσεις είναι πολύτιμες πηγές καινοτομίας, αλλά ζουν κάτω από την τυραννία των ισολογισμών και του χρηματιστηρίου. Ένα πανεπιστήμιο επεκτείνει τον προβληματισμό και την έρευνα με τρόπους απρόβλεπτους, που συχνά χρειάζονται χρόνο, αλλά κάθε νέος φοιτητής που παρακολουθεί ένα πανεπιστήμιο σαν το Χάρβαρντ, είτε με τη φυσική του παρουσία είτε online, προσθέτει στην υπάρχουσα γνώση.
Το Χάρβαρντ και το ΜΙΤ ένωσαν πέρυσι τις δυνάμεις τους και δημιούργησαν το EdX, που προσφέρει δωρεάν μαθήματα από τα δύο πανεπιστήμια. Μέχρι στιγμής έχουν γραφτεί στο πρόγραμμα αυτό 753.000 φοιτητές από χώρες όπως η Ινδία, η Βραζιλία, το Πακιστάν και η Ρωσία.
Η δρ. Κόλερ επισημαίνει ότι η αξία μιας μεταπτυχιακής εκπαίδευσης, με όποιο τρόπο κι αν εξασφαλίζεται, μεγαλώνει διαρκώς. «Εχει περάσει η εποχή που πιστεύαμε πως αυτά που μάθαμε στο πανεπιστήμιο θα διαρκέσουν μια ζωή», τονίζει. «Υστερα από 15 χρόνια, αυτή η γνώση είναι ξεπερασμένη».
Με τα online μαθήματα πειραματίζονται και τα βρετανικά πανεπιστήμια της Οξφόρδης και του Κέιμπριτζ. Τόσο ο Αντριου Χάμιλτον, αντιπρύτανης του πρώτου, όσο και ο Λέτσεκ Μπορίσιεβιτς, ομόλογός του στο δεύτερο, πιστεύουν ότι είναι απαραίτητο να διατηρηθεί ζωντανή η μακροπρόθεσμη έρευνα.
Θραν;;;;;;Kyria_patatokeftou wrote: Σεμπάστιαν Θραν
και γεμάτος ευκαιρίες για γνώσεις, καθαρές γνώσεις.Kyria_patatokeftou wrote:πολύ γενναίος νέος κόσμος
Ωραιος θα ειχε ενδιαφερον αυτοg.kontoudis wrote:Μόλις γράφτηκα στο digital signal processing του coursera, θα παρακολουθώ παράλληλα τον έλεγχο με μικρουπολογιστές του kkyria που έχει αρκετές ομοιότητες στην θεωρία. Οπότε θα κάνω μια σύγκριση στο τέλος για όποιον ενδιαφέρεται!
Kyria_patatokeftou wrote:πολύ γενναίος νέος κόσμος
είναι συγκλονιστικό αυτό που συμβαίνει με τα MOOC. και δεν είναι υπερβολή αυτός ο χαρακτηρισμός. θες από άποψη κοινωνική (ίσες ευκαιρίες) θες από άποψη του πώς μετατοπίζεται η γνώση και η οικονομία στον κόσμο (πολλοί μαθητές από κίνα, ινδία, βραζιλία, αφρική και στις αναπτυσσόμενες χώρες κυρίως) και έτσι οι πάλαι ποτέ καταφρονεμένοι του πλανήτη έχουν τώρα αυτές τις δυνατότητες. Φυσικά είναι μία τάση και έχει δυναμική όλο αυτό το πράγμα, αλλά τα αποτελέσματα είναι ήδη ορατά σε όλους τους δείκτες των χωρών του κόσμου. Από άποψη οικονομικής θεωρίας-άραγε θα υπήρχαν ποτέ όλες αυτές οι δυνατότητες χωρίς τον αδηφάγο καπιταλισμό, ειλικρινά αναρωτιέμαι. Και η συζήτηση δεν έχει τέλος για τα σχετικά, που δεν σηκώνουν βιαστικά συμπεράσματα και απλουστευτικές ερμηνείες.Kuchiki_Byakuya wrote:και γεμάτος ευκαιρίες για γνώσεις, καθαρές γνώσεις.
κομπλές.g.kontoudis wrote:Μόλις γράφτηκα στο digital signal processing του coursera, θα παρακολουθώ παράλληλα τον έλεγχο με μικρουπολογιστές του kkyria που έχει αρκετές ομοιότητες στην θεωρία. Οπότε θα κάνω μια σύγκριση στο τέλος για όποιον ενδιαφέρεται!
είναι φοβερή η κουλτούρα των καθηγητών και των πανεπιστημίων που ενώ χρησιμοποιούν την οικονομία της αγοράς (τόσο στην επιλογή φοιτητών όσο και στην καθημερινότητα του ιδρύματος) που θα μπορούσαν να οχυρωθούν πίσω από τους τοίχους και να δημιουργήσουν ένα κλειστό κλαμπ γνώσης ανοίγουν αυτές τις γνώσεις σε παιδιά από όλες τις γωνιές του κόσμου, σε περιοχές με πολέμους, εμφυλίους, τζιχάντ, υποβαθμισμένες περιοχές αναπτυσσόμενων χωρών σε πολύ δύσκολες συνθήκες που τους περίμενε μια ζωή θυσίας και σοβαρών στερήσεων (για την ακρίβεια εμείς τώρα κλαίμε μέσα στη λιμουζίνα σε σχέση με αυτούς).Kyria_patatokeftou wrote:είναι συγκλονιστικό αυτό που συμβαίνει με τα MOOC. και δεν είναι υπερβολή αυτός ο χαρακτηρισμός. θες από άποψη κοινωνική (ίσες ευκαιρίες) θες από άποψη του πώς μετατοπίζεται η γνώση και η οικονομία στον κόσμο (πολλοί μαθητές από κίνα, ινδία, βραζιλία, αφρική και στις αναπτυσσόμενες χώρες κυρίως) και έτσι οι πάλαι ποτέ καταφρονεμένοι του πλανήτη έχουν τώρα αυτές τις δυνατότητες. Φυσικά είναι μία τάση και έχει δυναμική όλο αυτό το πράγμα, αλλά τα αποτελέσματα είναι ήδη ορατά σε όλους τους δείκτες των χωρών του κόσμου. Από άποψη οικονομικής θεωρίας-άραγε θα υπήρχαν ποτέ όλες αυτές οι δυνατότητες χωρίς τον αδηφάγο καπιταλισμό, ειλικρινά αναρωτιέμαι. Και η συζήτηση δεν έχει τέλος για τα σχετικά, που δεν σηκώνουν βιαστικά συμπεράσματα και απλουστευτικές ερμηνείες.
μπαα, στην σοβιετική ένωση ήταν καλύτερα.Kyria_patatokeftou wrote:χαίρομαι που ζω σε αυτή την εποχή
η τεχνολογία και η ανάπτυξή της είναι εντελώς άναρχη, είναι πολύ όμορφο να παρακολουθείς αυτήν την εξέλιξη.Kyria_patatokeftou wrote:The Internet is the first thing that humanity has built that humanity doesn't understand, the largest experiment in anarchy that we have ever had- Eric Schmidt
πηγή http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_art ... 013_510105Το μέλλον στα ιντερνετικά πανεπιστήμια
Χάρβαρντ, ΜΙΤ και άλλα μεγάλα αμερικανικά ιδρύματα επενδύουν στις πλατφόρμες των Μαζικών Ανοικτών Διαδικτυακών Μαθημάτων
Α.P., Reuters
Τον Αύγουστο, τέσσερις μήνες αφότου η Δάφνη Κέλερ και ο Αντριου Νονγκ εγκαινίασαν την προβολή πανεπιστημιακών μαθημάτων στο Διαδίκτυο μέσω της εταιρείας Coursera που ίδρυσαν, τα δωρεάν μαθήματα έχουν προσελκύσει εκατομμύρια χρήστες.
Οι συνιδρυτές της Coursera, που είναι και καθηγητές Πληροφορικής στο Πανεπιστήμιο Στάνφορντ, παρακολούθησαν έκπληκτοι την επιτυχία της ιστοσελίδας τους, με τις εγγραφές σε αυτή να ξεπερνούν τα δύο εκατομμύρια τον περασμένο μήνα. Μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο, η Coursera προσείλκυσε 22 εκατ. δολάρια σε επενδύσεις, ενώ δημιούργησε τέτοια συζήτηση γύρω από τον εαυτό της, που υποχρέωσε ουσιαστικά τα αμερικανικά πανεπιστήμια να ενταχθούν στο πρόγραμμα.
Την ίδια στιγμή, άλλες προσεγγίσεις για διαδικτυακά μαθήματα κερδίζουν και αυτές έδαφος. Νέες σελίδες, όπως η Udemy, επιτρέπουν σε καθηγητές να δημοσιεύουν τις παραδόσεις τους στο Ιντερνετ. Το Χάρβαρντ και το ΜΙΤ στη Βοστώνη προσέφεραν, από τη μεριά τους, 30 εκατ. δολάρια έκαστο για τη δημιουργία της σελίδας edX, μια από τις πιο πρόσφατες και πλήρεις προσπάθειες Μαζικών Ανοικτών Διαδικτυακών Μαθημάτων (MOOC).
Κερδοφορία
Τα νέα αυτά συστήματα ίσως προσφέρουν λύση στα εγγενή προβλήματα που αντιμετωπίζει η ανώτατη παιδεία σε όλο τον κόσμο, εφόσον βρεθεί τρόπος οι σελίδες αυτές να είναι κερδοφόρες. Η Coursera αναδείχθηκε επικεφαλής της προσπάθειας αυτής, εξασφαλίζοντας κερδοφορία χάρη σε επί πληρωμή άδειες αναμετάδοσης μαθημάτων ή ακόμη και την πώληση στατιστικών δεδομένων σε εργοδότες.
Από τη μεριά τους, η κ. Κέλερ και ο κ. Νονγκ επιμένουν στην πρόθεσή τους να μην αναστείλουν τη δωρεάν προσφορά των παραδόσεων σε ιδιώτες. Η παιδεία, επαναλαμβάνουν διαρκώς, πρέπει να είναι δικαίωμα και όχι προνόμιο. Τα συμβόλαια της Coursera με πανεπιστημιακά ιδρύματα, τα οποία θέλουν να προβάλουν μέσω αυτής τα μαθήματά τους, διατηρούν τη μερίδα του λέοντος της κερδοφορίας για την εταιρεία, με το πανεπιστήμιο να λαμβάνει μόλις 6% των απολαβών.
Αλλη δυνατότητα κερδοφορίας, σύμφωνα με τους δημιουργούς της Coursera, βρίσκεται στη χρέωση συνδρομής μετά την ολοκλήρωση των μαθημάτων, για παράδειγμα για την πραγματοποίηση διαδικτυακής συζήτησης γύρω από το θέμα των παραδόσεων ή για την παρακολούθηση μαθημάτων από καθηγητές με μεγαλύτερη ειδίκευση, χωρίς να αποκλείεται η χρήση εταιρικών χορηγών.
Προτίμησαν το δωρεάν
Ορισμένες πρώιμες προσπάθειες ενίσχυσης της κερδοφορίας των MOOC δεν απέφεραν τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Το Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον, για παράδειγμα, προσέφερε μάθημα έναντι αμοιβής στην ιστοσελίδα Coursera. Παρότι, όμως, χιλιάδες φοιτητές ενεγράφησαν στη δωρεάν εκδοχή του μαθήματος, μόλις δέκα φοιτητές επέλεξαν το επ’ αμοιβή μάθημα. Ο αντιπρύτανης του ιδρύματος, Ντέιβιντ Σατμάρι, εκτιμά ότι μέρος του προβλήματος αφορά την καθυστέρηση με την οποία το πανεπιστήμιο κοινοποίησε τη διαδικτυακή δυνατότητα αυτή, καθώς οι φοιτητές είχαν ήδη ολοκληρώσει τις εγγραφές στο δωρεάν μάθημα. «Θα ξαναπροσπαθήσουμε. Πιστεύω ότι αν οι φοιτητές γνωρίζουν για τη δυνατότητα αυτή, θα είναι πρόθυμοι να πληρώσουν μικρό ποσό, που θα τους δίνει πρόσβαση σε ιδιαίτερο μάθημα», λέει ο δρ Σατμάρι.
Οι ιδρυτές της Coursera έχουν καταστεί μάντεις του μέλλοντος της ανώτατης παιδείας, μεταδίδοντας το «Ευαγγέλιό» τους για χωρίς σύνορα μάθηση σε διεθνή συνέδρια και συναντήσεις. Σε αυτά, περιγράφουν πώς τα δωρεάν διαδικτυακά μαθήματα θα ανοίξουν τον δρόμο της ανώτατης παιδείας σε κάθε κάτοικο της Γης με πρόσβαση στο Ιντερνετ και πώς θα απελευθερώσουν τους καθηγητές από την επαναληπτική διδασκαλία, παράγοντας την ίδια στιγμή πληθώρα χρήσιμων στατιστικών δεδομένων που θα φωτίσουν τον τρόπο με τον οποίο οι φοιτητές μαθαίνουν.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του δρος Ιεζεκιήλ Εμάνιουελ, του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια, ο οποίος διδάσκει δύο μαθήματα στην ιστοσελίδα Coursera, το πρώτο για τη μεταρρύθμιση του υγειονομικού συστήματος από τον πρόεδρο Ομπάμα και το άλλο για τη διατήρηση νοσοκομειακών πόρων. Ο δρ Εμάνιουελ εξηγεί ότι δεν αποσκοπεί να αποτυπώσει μια παράδοση μαθήματος η οποία θα μπορεί να επαναλαμβάνεται εσαεί. Αντίθετα, επιδιώκει να διευρύνει την ενημέρωση γύρω από ζωτικής σημασίας θέματα υγειονομικής πολιτικής. Αντί, λοιπόν, να «ανακυκλώσει» τις περσινές του παραδόσεις, ο δρ Εμάνιουελ τις ανανέωσε, χρησιμοποιώντας μάλιστα δύο κάμερες.
Τι προτιμούν οι Ελληνες
Παράθυρο στον κόσμο των ευρωπαϊκών και αμερικανικών ΑΕΙ ανοίγουν κάθε χρόνο οι εκθέσεις των αρμόδιων ιδρυμάτων από κάθε χώρα. Οι εκθέσεις παρουσίασης των ξένων ΑΕΙ στους Ελληνες ενδιαφερόμενους διοργανώνονται ετησίως –περί τα τέλη της άνοιξης ή τις αρχές του φθινοπώρου– από ιδρύματα όπως το Ιδρυμα Fulbright, το Βρετανικό Συμβούλιο, το Ινστιτούτο Γκαίτε και το Γαλλικό Ινστιτούτο. Μάλιστα, πρόσφατα ανοίχτηκε και ηλεκτρονικό παράθυρο, καθώς για ένα 24ωρο λειτούργησε διαδικτυακή έκθεση Αμερικανικών Κολεγίων από την υπηρεσία EducationUSA. Στις εκθέσεις αυτές, εκπρόσωποι πανεπιστημίων και κολεγίων παρουσιάζουν στους ενδιαφερόμενους λεπτομέρειες για τα ιδρύματα και το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας τους. Αλλωστε, η Ελλάδα είναι μεταξύ των χωρών με τη μεγαλύτερη φοιτητική μετανάστευση. Παρ’ ότι η οξύτατη οικονομική κρίση περιόρισε το κύμα φυγής, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του ΟΟΣΑ Education at Glance για το 2012, 22.000 Ελληνες σπουδάζουν στο εξωτερικό. Οι Ελληνες σε ξένα ΑΕΙ αποτελούν το 5,8% του συνόλου των Ελλήνων φοιτητών. Πρόκειται για το έκτο μεγαλύτερο ποσοστό στην Ευρώπη. Οι Ελληνες επιλέγουν τα βρετανικά ΑΕΙ (το 36,1%) και ακολουθούν η Γερμανία (15,8%), η Ιταλία (9,2%), η Γαλλία (5%) και οι ΗΠΑ (4,8%). ΑΠ. Λ.