Συζήτηση για το νομοσχέδιο
Forum rules
Σας υπενθυμίζουμε να μην δημοσιεύετε μηνύματα σε greeklish ή συνεχή ΚΕΦΑΛΑΙΑ! Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται.
Σας υπενθυμίζουμε να μην δημοσιεύετε μηνύματα σε greeklish ή συνεχή ΚΕΦΑΛΑΙΑ! Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται.
Re: Συζήτηση για το νομοσχέδιο
Και η δεύτερη βασική ερώτηση σχετικά με το ν+2, εμείς που γραφτήκαμε στο ΕΜΠ πριν περάσει το νομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου (ευτυχώς), πόσο χρόνο έχουμε με τις μεταβατικές διατάξεις; Θυμάμαι καλά οτι ο νόμος Γιαννάκου (σε περίπτωση που εφαρμοστεί) μας δίνει 2ν;
- castiel
- Praetorian
- Posts: 6465
- Joined: Tue Oct 05, 2010 8:08 pm
- Σχολή: Ναυπηγός
- Gender: Male
- Location: 501 Not Implemented
Re: Συζήτηση για το νομοσχέδιο
σε αρθρο της καθημερινής στο ίντερνετ, έλεγε ότι-σύμφωνα με έγκυρες πηγές- όσοι το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012 δεν έχουν περάσει τα ν+2 χρόνια θα έχουν 2ν χρόνια.
(http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_art ... 011_454074)
(http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_art ... 011_454074)
Now dance, fucker, dance | Man, I never had a chance | And no one even knew | It was really only you
And now you'll lead the way | Show the light of day | Nice work you did | You're gonna go far, kid..
___P.S.___
Έβαλε ο Θεός σημάδι
παλικάρι στα Σφακιά
κι ο πατέρας του στον Άδη
άκουσε μια τουφεκιά.
And now you'll lead the way | Show the light of day | Nice work you did | You're gonna go far, kid..
___P.S.___
Έβαλε ο Θεός σημάδι
παλικάρι στα Σφακιά
κι ο πατέρας του στον Άδη
άκουσε μια τουφεκιά.
Re: Συζήτηση για το νομοσχέδιο
castiel wrote:σε αρθρο της καθημερινής στο ίντερνετ, έλεγε ότι-σύμφωνα με έγκυρες πηγές- όσοι το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012 δεν έχουν περάσει τα ν+2 χρόνια θα έχουν 2ν χρόνια.
(http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_art ... 011_454074)
Οι "έγκυρες πηγές" είναι το ίδιο το νομοσχέδιο Αρθρο 80, Παρ 9
Ωστόσο το άρθρο της Καθημερινής έχει πιο απλή παρουσίαση από το νόμο (κλασικά )9. α) Όσοι φοιτητές συµπληρώνουν στο τέλος του ακαδηµαϊκού έτους
2011-2012 φοίτηση διάρκειας ίσης ή µεγαλύτερης του διπλάσιου αριθµού
εξαµήνων απ' όσα απαιτούνται για τη λήψη του πτυχίου σύµφωνα µε το
ενδεικτικό πρόγραµµα σπουδών προσαυξανόµενης κατά δύο εξάµηνα,
θεωρείται ότι έχουν απωλέσει αυτοδικαίως τη φοιτητική ιδιότητα από τη λήξη
του ακαδηµαϊκού έτους 2013-2014, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στον
Οργανισµό του ιδρύµατος.
β) Με την επιφύλαξη της προηγούµενης παραγράφου, όσοι φοιτητές
έχουν συµπληρώσει στο τέλος του ακαδηµαϊκού έτους 2011-2012 φοίτηση
διάρκειας ίσης ή µεγαλύτερης του αριθµού εξαµήνων που απαιτούνται για τη
λήψη του πτυχίου σύµφωνα µε το ενδεικτικό πρόγραµµα σπουδών
προσαυξανόµενης κατά τέσσερα εξάµηνα, θεωρείται ότι έχουν απωλέσει
αυτοδικαίως τη φοιτητική ιδιότητα από τη λήξη του ακαδηµαϊκού έτους 2014-
2015, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στον Οργανισµό του ιδρύµατος.
γ) Όσοι φοιτητές έχουν συµπληρώσει στο τέλος του ακαδηµαϊκού έτους
2011-2012 φοίτηση διάρκειας µικρότερης από αυτήν της προηγούµενης
παραγράφου, θεωρείται ότι έχουν απωλέσει αυτοδικαίως τη φοιτητική ιδιότητα
όταν συµπληρώσουν φοίτηση διάρκειας ίσης µε το διπλάσιο αριθµό εξαµήνων
απ' όσα απαιτούνται για τη λήψη του πτυχίου σύµφωνα µε το ενδεικτικό
πρόγραµµα σπουδών, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στον Οργανισµό του
ιδρύµατος.
- ShadowMech
- Praetorian
- Posts: 2118
- Joined: Thu Jan 21, 2010 11:20 am
Re: Συζήτηση για το νομοσχέδιο
1. Τα Α.Ε.Ι. έχουν ως αποστολή:
α) να παράγουν και να µεταδίδουν τη γνώση µε την έ-
ρευνα και τη διδασκαλία, να προετοιµάζουν τους φοιτη-
τές για την εφαρµογή της στο επαγγελµατικό πεδίο και
να καλλιεργούν τις τέχνες και τον πολιτισµό,
β) να προσφέρουν ανώτατη εκπαίδευση και να συµβά-
λουν στη δια βίου µάθηση µε σύγχρονες µεθόδους διδα-
σκαλίας, περιλαµβανοµένης και της διδασκαλίας από α-
πόσταση, µε βάση την επιστηµονική και τεχνολογική έ-
ρευνα στο ανώτερο επίπεδο ποιότητας κατά τα διεθνώς
αναγνωρισµένα κριτήρια,
γ) να αναπτύσσουν την κριτική ικανότητα και τις δεξιό-
τητες των φοιτητών, να µεριµνούν για την επαγγελµατι-
κή ένταξη των αποφοίτων και να διαµορφώνουν τις απα-
ραίτητες συνθήκες για την ανάδειξη νέων ερευνητών,
δ) να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αγοράς εργα-
σίας και των επαγγελµατικών πεδίων, καθώς και στις α-
ναπτυξιακές ανάγκες της χώρας, και να προωθούν τη
διάχυση της γνώσης, την αξιοποίηση των αποτελεσµά-
των της έρευνας και την καινοτοµία, µε προσήλωση στις
αρχές της επιστηµονικής δεοντολογίας, της βιώσιµης α-
νάπτυξης και της κοινωνικής συνοχής,
ε) να προωθούν τη συνεργασία µε άλλα εκπαιδευτικά
ιδρύµατα και ερευνητικούς φορείς στην ηµεδαπή και την
αλλοδαπή, την αποτελεσµατική κινητικότητα του εκπαι-
δευτικού προσωπικού, των φοιτητών και των αποφοίτων
τους, συµβάλλοντας στην οικοδόµηση του Ευρωπαϊκού
Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας και
στ) να συµβάλουν στη διαµόρφωση υπεύθυνων πολι-
τών, ικανών να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις όλων
των πεδίων των ανθρώπινων δραστηριοτήτων µε επιστη-
µονική, επαγγελµατική και πολιτιστική επάρκεια και υ-
πευθυνότητα και µε σεβασµό στις αξίες της δικαιοσύνης,
της ελευθερίας, της δηµοκρατίας και της κοινωνικής αλ-
ληλεγγύης.
1. Στα Α.Ε.Ι. κατοχυρώνεται η ακαδηµαϊκή ελευθερία
στην έρευνα και τη διδασκαλία, καθώς και η ελεύθερη
έκφραση και διακίνηση των ιδεών.
2. Σε αξιόποινες πράξεις που τελούνται εντός των χώ-
ρων των Α.Ε.Ι. εφαρµόζεται η κοινή νοµοθεσία.
3. Από τη δηµοσίευση του παρόντος νόµου καταργού-
νται το άρθρο 2 του ν. 1268/1982 (Α΄ 87) και οι παράγραφοι
1 έως και 7 και 9 του άρθρου 3 του ν. 3549/2007 (Α΄ 69).
Ο εκπρόσωπος των φοιτητών του ιδρύµατος εκλέ-
γεται από τους προπτυχιακούς και µεταπτυχιακούς φοι-
τητές και υποψήφιους διδάκτορες σύµφωνα µε τη διαδι-
κασία που προβλέπεται στην περίπτωση β΄ της παρα-
γράφου 2 του άρθρου 49. Υποψήφιοι µπορούν να είναι οι
προπτυχιακοί φοιτητές που έχουν διανύσει το πρώτο έ-
τος σπουδών και βρίσκονται εντός του ενδεικτικού προ-
γράµµατος σπουδών, οι µεταπτυχιακοί φοιτητές κατά το
πρώτο έτος φοίτησής τους και οι υποψήφιοι διδάκτορες
που διανύουν τα τρία πρώτα έτη από την εγγραφή τους
ως υποψήφιοι διδάκτορες.
Το Συµβούλιο αποτελείται από δεκαπέντε µέλη.
Σε ιδρύµατα στα οποία ο αριθµός των καθηγητών πρώ-
της βαθµίδας είναι µικρότερος των πενήντα, τα µέλη του
Συµβουλίου είναι έντεκα. Η θητεία των µελών του Συµ-
βουλίου συνεχίζεται ως τη λήξη της, ανεξαρτήτως αν έ-
χει µεταβληθεί ο αριθµός των καθηγητών πρώτης βαθµί-
δας του ιδρύµατος.
β) Τα εννέα ή επτά µέλη του δεκαπενταµελούς ή του
ενδεκαµελούς Συµβουλίου, αντίστοιχα, είναι εσωτερικά
µέλη του ιδρύµατος και, ειδικότερα, οκτώ ή έξι µέλη, α-
ντίστοιχα, είναι καθηγητές πρώτης βαθµίδας ή αναπλη-
ρωτές καθηγητές και ένα µέλος είναι εκπρόσωπος των
φοιτητών του ιδρύµατος. Τα υπόλοιπα έξι ή τέσσερα µέ-
λη, αντίστοιχα, είναι εξωτερικά.
Το Συµβούλιο του ιδρύµατος έχει τις ακόλουθες
αρµοδιότητες και όσες άλλες προβλέπονται από τις δια-
τάξεις του παρόντος νόµου, του Οργανισµού και του Ε-
σωτερικού Κανονισµού:
α) τη χάραξη στρατηγικής για την ανάπτυξη του ιδρύ-
µατος σε τοπικό, εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο
και τη διαµόρφωση της ιδιαίτερης φυσιογνωµίας του στο
πλαίσιο της αποστολής και της πορείας του,
β) τη γενική εποπτεία και τον έλεγχο της λειτουργίας
του ιδρύµατος σύµφωνα µε τον Οργανισµό και τον Εσω-
τερικό Κανονισµό,
γ) την έγκριση της πρότασης για την έκδοση και ανα-
θεώρηση του Οργανισµού σύµφωνα µε το άρθρο 5,
δ) την έγκριση και αναθεώρηση του Εσωτερικού Κανο-
νισµού σύµφωνα µε το άρθρο 6,
ε) την ανάληψη πρωτοβουλιών για τη σύνδεση του ι-
δρύµατος µε την κοινωνία και την οικονοµία, τη συµβολή
του στην ανάπτυξη της χώρας, καθώς και τη συνεργασία
µε εκπαιδευτικά ή µορφωτικά ιδρύµατα και επιστηµονι-
κούς και κοινωνικούς φορείς της ηµεδαπής ή της αλλο-
δαπής,
στ) τον καθορισµό των κατευθύνσεων για την ανάπτυ-
ξη του ιδρύµατος, επί τη βάσει των οποίων ο πρύτανης
καταρτίζει το σχέδιο συµφωνιών προγραµµατικού σχε-
διασµού, την έγκριση των σχεδίων αυτών και την παρα-
κολούθηση και τον έλεγχο της υλοποίησης των συµφω-
νιών σε ετήσια βάση,
ζ) την έγκριση του ετήσιου τακτικού οικονοµικού προ-
ϋπολογισµού και των τροποποιήσεών του, του τελικού
οικονοµικού απολογισµού του ιδρύµατος, καθώς και του
προγράµµατος δηµοσίων επενδύσεων που αφορά το ί-
δρυµα,
η) την έγκριση του ετήσιου προγραµµατισµού και απο-
λογισµού για την αξιοποίηση της περιουσίας του ιδρύµα-
τος,
θ) την έγκριση του ετήσιου απολογισµού των δραστη-
ριοτήτων και της εν γένει λειτουργίας του ιδρύµατος,
ι) την εκλογή των κοσµητόρων των σχολών και την
παύση από τα καθήκοντά τους,
ια) την εποπτεία του νοµικού προσώπου ιδιωτικού δι-
καίου (Ν.Π.Ι.Δ.) που προβλέπεται στο άρθρο 58, την επι-
λογή των µελών του διοικητικού συµβουλίου και του δι-
ευθύνοντος συµβούλου του και την παύση τους από τα
καθήκοντά τους,
ιβ) τη συγκρότηση επιτροπών για τη µελέτη ή διεκπε-
ραίωση θεµάτων που εµπίπτουν στις αρµοδιότητές του
και
ιγ) τον ορισµό ή µη διδάκτρων και του ύψους τους για
τα µεταπτυχιακά προγράµµατα σπουδών του ιδρύµατος,
ύστερα από γνώµη της κοσµητείας της σχολής µεταπτυ-
χιακών σπουδών.
Ως πρύτανης εκλέγεται καθηγητής πρώτης βαθµί-
δας Α.Ε.Ι. της ηµεδαπής ή της αλλοδαπής, µε ελληνική
ιθαγένεια και άριστη γνώση της ελληνικής γλώσσας, α-
ναγνωρισµένο κύρος και σηµαντική διοικητική εµπειρία.
16. α) Ο πρύτανης εκλέγεται από τους καθηγητές του
ιδρύµατος, ύστερα από διεθνή πρόσκληση εκδήλωσης
ενδιαφέροντος, η οποία εκδίδεται από τον πρόεδρο του
Συµβουλίου
Το Συµβούλιο, µε απόφασή του, που λαµβάνεται µε
πλειοψηφία των δύο τρίτων του συνόλου των µελών
του, επιλέγει εφόσον είναι ενδεκαµελές δύο και εφόσον
είναι δεκαπενταµελές τρεις υποψηφίους µεταξύ αυτών
που συγκεντρώνουν τα τυπικά προσόντα που προβλέπο-
νται στην παράγραφο 15 και ύστερα από εκτίµηση των
ουσιαστικών τους προσόντων. Μέσα σε προθεσµία δύο
ηµερών από την επιλογή, σύµφωνα µε το προηγούµενο
εδάφιο, καλούνται όλοι οι καθηγητές του ιδρύµατος να
εκλέξουν, µεταξύ των υποψηφίων που επιλέχθηκαν, τον
πρύτανη του ιδρύµατος. Στην εκλογή συµµετέχουν και οι
λέκτορες των Πανεπιστηµίων / καθηγητές εφαρµογών
των Τ.Ε.Ι., οι οποίοι υπηρετούν στο ίδρυµα σύµφωνα µε
τα άρθρα 77 και 78, αντίστοιχα. Αν κανείς από τους υπο-
ψηφίους δεν συγκεντρώσει την απόλυτη πλειοψηφία
των έγκυρων ψήφων, η εκλογή επαναλαµβάνεται την ε-
πόµενη ηµέρα µεταξύ των δύο πλειοψηφούντων υποψη-
φίων.
Ο πρύτανης δεν µπορεί να εκλεγεί για δεύτερη συ-
νεχή θητεία στο ίδιο ίδρυµ
Αξιολόγηση καθηγητών
1. Οι καθηγητές πρώτης βαθµίδας και οι αναπληρωτές
καθηγητές, εφόσον δεν έχουν υποβάλλει αίτηση για ε-
ξέλιξη, των Α.Ε.Ι. αξιολογούνται κάθε πέντε έτη ως προς
το ερευνητικό, εκπαιδευτικό, διδακτικό και επιστηµονικό
έργο τους, καθώς και ως προς την εν γένει προσφορά
τους στο ίδρυµα, από επιτροπές αξιολόγησης µε βάση α-
ντικειµενικά κριτήρια, όπως, ιδίως, το συγγραφικό έργο,
η συµµετοχή σε συνέδρια και ερευνητικά προγράµµατα
και η ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου, τα οποία καθο-
ρίζονται ειδικότερα στον Οργανισµό. Για τη συµπλήρωση
της πενταετίας δεν λαµβάνεται υπόψη ο χρόνος που δια-
νύθηκε σε θέση πρύτανη, αναπληρωτή πρύτανη ή κοσµή-
τορα, ύστερα από αίτηση των ενδιαφεροµένων, καθώς
και ο χρόνος αναστολής καθηκόντων.
2. Η αξιολόγηση των ως άνω καθηγητών των Πανεπι-
στηµίων και των Τ.Ε.Ι. πραγµατοποιείται από επιτροπές
που αποτελούνται από τρεις ερευνητές ή καθηγητές
πρώτης βαθµίδας άλλων Πανεπιστηµίων ή Τ.Ε.Ι., αντί-
στοιχα, της ηµεδαπής και της αλλοδαπής, µε διεθνώς α-
ναγνωρισµένο επιστηµονικό έργο συναφές µε το έργο
των αξιολογουµένων, που επιλέγονται από τα µητρώα
του άρθρου 19, σύµφωνα µε την περίπτωση β΄ της παρα-
γράφου 3 του ίδιου άρθρου.
Η αξιολόγηση στηρίζεται ιδίως σε έκθεση δραστηριο-
τήτων για την παρελθούσα πενταετία και έκθεση προ-
γραµµατισµού για την επόµενη πενταετία, βάσει της ο-
ποίας γίνεται η επόµενη αξιολόγηση του καθηγητή. Οι
εκθέσεις που αναφέρονται στο προηγούµενο εδάφιο συ-
ντάσσονται από τον υπό αξιολόγηση καθηγητή.
Για την αξιολόγηση συντάσσεται έκθεση, στην οποία
λαµβάνεται υπόψη και η αξιολόγηση του διδακτικού έρ-
γου από τους φοιτητές, όπως προβλέπεται στην παρά-
γραφο 1 του άρθρου 72, και η οποία κοινοποιείται στον
αξιολογούµενο και στον οικείο κοσµήτορα.
3. Αν η αξιολόγηση είναι θετική, ο αξιολογούµενος
µπορεί να επιβραβεύεται σύµφωνα µε τις διαδικασίες
του άρθρου 22.
4. Καθηγητές των οποίων η αξιολόγηση είναι εξαιρετι-
κά αρνητική, µπορεί, µε ειδικά αιτιολογηµένη απόφαση
της οικείας κοσµητείας, που εκδίδεται ύστερα από εισή-
γηση του κοσµήτορα, να αποκλείονται εφεξής: α) από τη
συµµετοχή σε επιτροπές επιλογής ή εξέλιξης καθηγη-
τών, β) από τη διδασκαλία σε µεταπτυχιακά προγράµµα-
τα και γ) από την επίβλεψη και την εξέταση διδακτορι-
κών διατριβών. Στις περιπτώσεις αυτές η διαδικασία α-
ξιολόγησης επαναλαµβάνεται το αργότερο σε τρία έτη,
εκτός αν ο καθηγητής ζητήσει να αξιολογηθεί νωρίτερα.
5. Αν κατά την αξιολόγηση προκύψουν στοιχεία για
παραµέληση των υπηρεσιακών καθηκόντων ή τη διάπρα-
ξη άλλου πειθαρχικού παραπτώµατος, ο κοσµήτορας υ-
ποχρεούται να ενηµερώσει τον πρύτανη, ο οποίος προ-
βαίνει στις πειθαρχικές ενέργειες που προβλέπονται α-
πό τις σχετικές διατάξεις.
6. Με τον Οργανισµό κάθε ιδρύµατος καθορίζονται τα
αντικειµενικά κριτήρια και η διαδικασία αξιολόγησης, η
σύνθεση των επιτροπών αξιολόγησης και ο τρόπος ορι-
σµού των αξιολογητών, οι ειδικότερες διαβαθµίσεις της
αξιολόγησης, θετικής και αρνητικής, ο τρόπος επιβρά-
βευσης όσων αρίστευσαν, οι ειδικότεροι όροι και η διαδι-
κασία επιβολής των µέτρων που προβλέπονται στην πα-
ράγραφο 4 και κάθε άλλο σχετικό θέµα.
Επιβραβεύσεις και διευκολύνσεις
1. Ο Οργανισµός του ιδρύµατος µπορεί να προβλέπει
την καταβολή πρόσθετων παροχών, από ίδιους πόρους
του ιδρύµατος, σε καθηγητές που διακρίνονται για τις ε-
ρευνητικές ή εκπαιδευτικές τους επιδόσεις και να θέτει
τα σχετικά κριτήρια. Οι παροχές αυτές µπορεί να περι-
λαµβάνουν ιδίως χορήγηση υποτροφιών για διδακτορι-
κούς φοιτητές που εκπονούν τη διδακτορική τους διατρι-
βή υπό την εποπτεία του καθηγητή, έξοδα συµµετοχής
σε συνέδρια και προµήθειες εργαστηρίου.
2. Ανάλογες πρόσθετες παροχές µπορεί να προβλέπο-
νται στον Οργανισµό του ιδρύµατος για νεοδιοριζόµε-
νους καθηγητές ή για την προσέλκυση καθηγητών από
Α.Ε.Ι. της αλλοδαπής.
3. Η διαδικασία για τη χορήγηση των ανωτέρω παρο-
χών και κάθε σχετικό θέµα ρυθµίζονται στον Εσωτερικό
Κανονισµό του ιδρύµατος.
Διάρθρωση των σπουδών
1. Οι σπουδές διαρθρώνονται σε τρεις κύκλους, τον
πρώτο, τον δεύτερο και τον τρίτο.
2. α) Ο πρώτος κύκλος σπουδών συνίσταται στην πα-
ρακολούθηση ενός προγράµµατος σπουδών, περιλαµβά-
νει µαθήµατα που αντιστοιχούν κατ’ ελάχιστο σε 180 πι-
στωτικές µονάδες και ολοκληρώνεται µε την απονοµή
τίτλου σπουδών. Με προεδρικό διάταγµα, που εκδίδεται
µε πρόταση του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης
και Θρησκευµάτων, ύστερα από εισηγήσεις των πρυτά-
νεων των ιδρυµάτων, οι οποίες διατυπώνονται µετά από
γνώµη των κοσµητειών των οικείων σχολών, καθώς και
ύστερα από γνώµη της ΑΔΙΠ, ορίζεται το σύνολο των πι-
στωτικών µονάδων που απαιτούνται για την απονοµή τίτ-
λου σπουδών από όλα τα οµοειδή προγράµµατα σπου-
δών, λαµβάνοντας υπόψη και τις αντίστοιχες εξελίξεις
σε κάθε επιστηµονικό πεδίο, στον Ευρωπαϊκό Χώρο Α-
νώτατης Εκπαίδευσης.
β) Κάθε ακαδηµαϊκό έτος περιλαµβάνει εκπαιδευτικές
δραστηριότητες που αντιστοιχούν σε 60 πιστωτικές µο-
νάδες.
γ) Κάθε ίδρυµα µπορεί να οργανώνει προγράµµατα σύ-
ντοµου κύκλου σπουδών, τα οποία περιλαµβάνουν µαθή-
µατα που αντιστοιχούν κατά µέγιστο σε 120 πιστωτικές
µονάδες και ολοκληρώνεται µε την απονοµή πιστοποιη-
τικού κατάρτισης σύντοµου κύκλου, κατά τα οριζόµενα
στον Οργανισµό του ιδρύµατος. Το πιστοποιητικό αυτό
δεν είναι ισότιµο µε τίτλο σπουδών πρώτου κύκλου.
3. Ο δεύτερος κύκλος σπουδών συνίσταται στην παρα-
κολούθηση προγράµµατος µεταπτυχιακών σπουδών, πε-
ριλαµβάνει για κάθε πρόγραµµα σπουδών µαθήµατα που
αντιστοιχούν κατ’ ελάχιστο σε 60 πιστωτικές µονάδες
και ολοκληρώνεται µε την απονοµή Μεταπτυχιακού Δι-
πλώµατος Σπουδών (Μ.Δ.Σ.), σύµφωνα µε τα οριζόµενα
στον Οργανισµό κάθε ιδρύµατος.
4. Ο τρίτος κύκλος σπουδών συνίσταται στην παρακο-
λούθηση προγράµµατος διδακτορικών σπουδών, το ο-
ποίο περιλαµβάνει για κάθε πρόγραµµα σπουδών µαθή-
µατα που αντιστοιχούν κατ’ ελάχιστο σε 30 πιστωτικές
µονάδες, και την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής. Ολο-
κληρώνεται σε κατ’ ελάχιστο τρία έτη µε την απονοµή δι-
δακτορικού διπλώµατος, σύµφωνα µε τα οριζόµενα στον
Οργανισµό κάθε ιδρύµατος.
Χρονική διάρθρωση σπουδών - Εξετάσεις
1. Το ακαδηµαϊκό έτος αρχίζει την 1η Σεπτεµβρίου και
λήγει την 31η Αυγούστου του επόµενου έτους. Το διδα-
κτικό έργο κάθε ακαδηµαϊκού έτους διαρθρώνεται σε
δύο εξάµηνα.
2. Ο φοιτητής εγγράφεται στη σχολή στην αρχή κάθε
εξαµήνου σε ηµεροµηνίες που ορίζονται από την κοσµη-
τεία και δηλώνει τα µαθήµατα που επιλέγει. Αν δεν εγ-
γραφεί για δύο συνεχόµενα εξάµηνα, διαγράφεται αυτο-
δικαίως από τη σχολή. Για τη διαγραφή εκδίδεται διαπι-
στωτική πράξη του κοσµήτορα.
3. Οι φοιτητές που αποδεδειγµένα εργάζονται τουλά-
χιστον 20 ώρες την εβδοµάδα δύνανται να εγγράφονται
ως φοιτητές µερικής φοίτησης, ύστερα από αίτησή τους
που εγκρίνεται από την κοσµητεία της σχολής. Ο Οργα-
νισµός ορίζει τις ειδικότερες προϋποθέσεις και τη διαδι-
κασία για την εφαρµογή του προηγούµενου εδαφίου, κα-
θώς και τις ειδικότερες προϋποθέσεις και τη διαδικασία
διευκόλυνσης της φοίτησης των φοιτητών µε αναπηρία.
4. Οι φοιτητές µπορούν, ύστερα από αίτησή τους προς
την κοσµητεία της σχολής τους, να διακόψουν τη φοίτη-
σή τους. Με τον Οργανισµό του ιδρύµατος καθορίζεται η
διαδικασία διαπίστωσης της διακοπής της φοίτησης, τα
δικαιολογητικά που συνοδεύουν την αίτηση και ο µέγι-
στος χρόνος της διακοπής, καθώς και η δυνατότητα της
κατ’ εξαίρεση υπέρβασης του χρόνου αυτού. Η φοιτητική
ιδιότητα διακόπτεται προσωρινά κατά το χρόνο διακο-
πής της φοίτησης, εκτός αν η διακοπή οφείλεται σε απο-
δεδειγµένους λόγους υγείας ή σε λόγους ανωτέρας
βίας.
5. Κάθε εξάµηνο περιλαµβάνει τουλάχιστον δεκατρείς
πλήρεις εβδοµάδες διδασκαλίας. Ο αριθµός των εβδοµά-
δων για τη διενέργεια των εξετάσεων ορίζεται στον Ορ-
γανισµό του ιδρύµατος.
6. Παράταση της διάρκειας ενός εξαµήνου επιτρέπεται
µόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις προκειµένου να συ-
µπληρωθεί ο απαιτούµενος ελάχιστος αριθµός εβδοµά-
δων διδασκαλίας, δεν µπορεί να υπερβαίνει τις δύο ε-
βδοµάδες και γίνεται µε απόφαση του πρύτανη, ύστερα
από πρόταση της κοσµητείας της σχολής.
7. Αν για οποιονδήποτε λόγο ο αριθµός των εβδοµά-
δων διδασκαλίας που πραγµατοποιήθηκαν σε ένα µάθη-
µα είναι µικρότερος από τις δεκατρείς, το µάθηµα θεω-
ρείται ότι δεν διδάχθηκε και δεν εξετάζεται, τυχόν δε ε-
ξέτασή του είναι άκυρη και ο βαθµός δεν υπολογίζεται
για την απονοµή του τίτλου σπουδών.
9. Η βαθµολογία σε κάθε µάθηµα καθορίζεται από τον
διδάσκοντα, ο οποίος µπορεί να οργανώσει κατά την κρί-
ση του γραπτές ή και προφορικές εξετάσεις ή και να
στηριχθεί σε εργασίες ή εργαστηριακές ασκήσεις.
10. Αν ο φοιτητής αποτύχει περισσότερες από τρεις
φορές σε ένα µάθηµα, µε απόφαση του κοσµήτορα εξε-
τάζεται, ύστερα από αίτησή του, από τριµελή επιτροπή
καθηγητών της σχολής, οι οποίοι έχουν το ίδιο ή συνα-
φές γνωστικό αντικείµενο και ορίζονται από τον κοσµή-
τορα. Από την επιτροπή εξαιρείται ο υπεύθυνος της εξέ-
τασης διδάσκων. Σε περίπτωση αποτυχίας, ο φοιτητής
συνεχίζει ή όχι τη φοίτησή του σύµφωνα µε τους όρους
και τις προϋποθέσεις που καθορίζονται στον Οργανισµό
του ιδρύµατος, στους οποίους περιλαµβάνεται και ο µέ-
γιστος αριθµός επαναλήψεων της εξέτασης σε ένα µά-
θηµα.
11. α) Μετά το πέρας της περιόδου κανονικής φοίτη-
σης, που ισούται µε τον ελάχιστο αριθµό των αναγκαίων
για την απονοµή του τίτλου σπουδών εξαµήνων, σύµφω-
να µε το ενδεικτικό πρόγραµµα σπουδών της σχολής,
προσαυξηµένο κατά τέσσερα εξάµηνα, οι φοιτητές µπο-
ρούν να εγγραφούν στα εξάµηνα, µόνον εφόσον πλη-
ρούν τους όρους συνέχισης της φοίτησης που καθορίζο-
νται στον Οργανισµό κάθε ιδρύµατος.
Συγγράµµατα
1. Διδακτικό σύγγραµµα θεωρείται κάθε έντυπο ή ηλε-
κτρονικό βιβλίο, περιλαµβανοµένων των ηλεκτρονικών
βιβλίων ελεύθερης πρόσβασης, καθώς και οι έντυπες ή
ηλεκτρονικές ακαδηµαϊκές σηµειώσεις, ύστερα από την
κατ’ έτος έγκρισή τους από τις συνελεύσεις των τµηµά-
των σύµφωνα µε την περίπτωση δ΄ της παραγράφου 6
του άρθρου 10, το οποίο ανταποκρίνεται κατά τρόπο ο-
λοκληρωµένο στο γνωστικό αντικείµενο ενός µαθήµα-
τος και καλύπτει ολόκληρο ή το µεγαλύτερο µέρος της
ύλης και του περιεχοµένου του, όπως αυτά καθορίζονται
στον κανονισµό προπτυχιακών σπουδών, σύµφωνα µε το
εγκεκριµένο πρόγραµµα σπουδών της οικείας σχολής. Ο
κατάλογος των διδακτικών συγγραµµάτων περιλαµβάνει
τουλάχιστον ένα προτεινόµενο διδακτικό σύγγραµµα α-
νά υποχρεωτικό ή επιλεγόµενο µάθηµα, το οποίο προέρ-
χεται από τα δηλωθέντα συγγράµµατα στο Κεντρικό
Πληροφοριακό Σύστηµα (Κ.Π.Σ.) ΕΥΔΟΞΟΣ και συντάσ-
σεται ύστερα από εισηγήσεις των οικείων διδασκόντων
ή υπευθύνων για καθένα από αυτά, καθώς και των λοι-
πών καθηγητών που κατέχουν θέση του ιδίου ή συνα-
φούς γνωστικού αντικειµένου µε το γνωστικό αντικείµε-
νο του µαθήµατος.
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονοµικών και
Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευµάτων, που δη-
µοσιεύεται στην Εφηµερίδα της Κυβερνήσεως, ρυθµίζο-
νται τα θέµατα που αφορούν τη δωρεάν διάθεση στους
φοιτητές των διδακτικών συγγραµµάτων, καθώς και την
καταβολή αµοιβής στους συγγραφείς τους.
3. Η κοστολόγηση των διδακτικών συγγραµµάτων της
παραγράφου 1 γίνεται από επιτροπή και η διενέργεια
δειγµατοληπτικού ελέγχου από ειδικό όργανο, σύµφωνα
µε κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονοµικών και Παι-
δείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευµάτων, που δηµο-
σιεύεται στην Εφηµερίδα της Κυβερνήσεως. Μέχρι την
έκδοση της ανωτέρω υπουργικής απόφασης ισχύουν οι
υπουργικές αποφάσεις που εκδόθηκαν µέχρι την έναρξη
ισχύος του παρόντος.
4. Οι παραδόσεις - σηµειώσεις των µαθηµάτων που δι-
δάσκουν οι καθηγητές όλων των βαθµίδων αναρτώνται
υποχρεωτικά στο διαδίκτυο.
5. Κάθε διδάσκων οφείλει να διανέµει σε όλους τους
φοιτητές που έχουν εγγραφεί στο µάθηµα, κατά την
πρώτη εβδοµάδα των µαθηµάτων και µε δαπάνες του ι-
δρύµατος στο οποίο ανήκει, αναλυτικό διάγραµµα µελέ-
της το οποίο περιλαµβάνει τη διάρθρωση της ύλης του
µαθήµατος, σχετική βιβλιογραφία, άλλη τεκµηρίωση και
συναφή πληροφόρηση.
Φοιτητική ιδιότητα - Σύλλογοι φοιτητών
α) Οι φοιτητές είναι ελεύθεροι να εκφράζονται ατο-
µικά ή συλλογικά στο πλαίσιο λειτουργίας των φοιτητι-
κών συλλόγων των σχολών ή άλλων επί µέρους οργα-
νώσεων και οµίλων. Εκλογές για τα όργανα των ανωτέ-
ρω φορέων µπορεί να πραγµατοποιούνται και ηλεκτρονι-
κά.
) Όπου στον παρόντα νόµο προβλέπεται εκπροσώπη-
ση των φοιτητών οποιουδήποτε κύκλου σπουδών σε
συλλογικά όργανα του ιδρύµατος, οι εκπρόσωποι των
φοιτητών εκλέγονται από το σύνολο των αντίστοιχων ε-
νεργών φοιτητών, µε ενιαίο ψηφοδέλτιο και άµεση, κα-
θολική και µυστική ψηφοφορία. Υποψήφιοι µπορούν να
είναι οι προπτυχιαίοι φοιτητές που έχουν διανύσει το
πρώτο έτος σπουδών και βρίσκονται εντός του ενδεικτι-
κού προγράµµατος σπουδών, καθώς και οι µεταπτυχιακοί
φοιτητές κατά το πρώτο έτος φοίτησής τους και οι υπο-
ψήφιοι διδάκτορες που διανύουν τα τρία πρώτα έτη από
την εγγραφή τους ως υποψήφιοι διδάκτορες. Η ψηφο-
φορία µπορεί να διεξάγεται και ηλεκτρονικά.
Οι φοιτητές πρώτου κύκλου σπουδών έχουν δικαίω-
µα να λάβουν άτοκο εκπαιδευτικό δάνειο από πιστωτικά
ιδρύµατα της χώρας, µε εγγύηση του ελληνικού δηµοσί-
ου. Για το σκοπό αυτό το ελληνικό δηµόσιο µπορεί να
συνάπτει προγραµµατικές συµβάσεις µε τα πιστωτικά ι-
δρύµατα, σύµφωνα µε τις κείµενες διατάξεις για τις δη-
µόσιες προµήθειες. Η αποπληρωµή του δανείου από
τους φοιτητές πραγµατοποιείται τµηµατικά και σε κάθε
περίπτωση µετά την έναρξη της επαγγελµατικής απα-
σχόλησής τους ή την απόκτηση ατοµικού εισοδήµατος.
Οι προϋποθέσεις για τη χορήγηση του δανείου στους
φοιτητές, οι οποίες συναρτώνται µε τις ακαδηµαϊκές επι-
δόσεις του φοιτητή, καθώς και µε την κοινωνική και οικο-
νοµική κατάσταση του ίδιου και της οικογένειάς του, η
διαδικασία και ο τρόπος αποπληρωµής του δανείου, κα-
θώς και κάθε άλλο σχετικό θέµα καθορίζονται µε κοινή
απόφαση των Υπουργών Οικονοµικών και Παιδείας, Δια
Βίου Μάθησης και Θρησκευµάτων, που δηµοσιεύεται
στην Εφηµερίδα της Κυβερνήσεως.
Πόροι των Α.Ε.Ι.
1. Τα Α.Ε.Ι. επιχορηγούνται από το κράτος για την εκ-
πλήρωση της αποστολής τους στο πλαίσιο των συµφω-
νιών προγραµµατικού σχεδιασµού που προβλέπονται
στο άρθρο 62 και των κανόνων κατανοµής της δηµόσιας
χρηµατοδότησης που προβλέπονται στο άρθρο 63.
2. α) Πόροι των Α.Ε.Ι. είναι:
αα) η κρατική επιχορήγηση σύµφωνα µε την προηγού-
µενη παράγραφο,
ββ) οι πρόσοδοι που προέρχονται από την αξιοποίηση
της περιουσίας τους,
γγ) χρηµατοδοτήσεις από οποιαδήποτε πηγή που σχε-
τίζονται µε την επιστηµονική έρευνα, την ανάπτυξη και
την επιστηµονική µελέτη,
δδ) δωρεές, κληρονοµίες και κληροδοσίες και
εε) πόροι από κάθε άλλη πηγή.
ΕΛΠΙΖΩ ΤΩΡΑ ΟΛΟΙ ΟΣΟΙ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙΤΕ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΕΣΤΩ ΜΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΜΙΛΑΜΕ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ.Γραφείο καινοτοµίας και διασύνδεσης
1. Σε κάθε Ν.Π.Ι.Δ. που προβλέπεται στο άρθρο 58 λει-
τουργεί γραφείο καινοτοµίας και διασύνδεσης µε σκοπό:
α) να υποστηρίζει και να διευκολύνει την κατοχύρωση
των δικαιωµάτων διανοητικής ιδιοκτησίας του ιδρύµατος
και των µελών της οικείας ακαδηµαϊκής κοινότητας,
β) να προωθεί την επικοινωνία και τη συνεργασία των
ερευνητών και µελών της ακαδηµαϊκής κοινότητας µε
παραγωγικούς φορείς για την περαιτέρω αξιοποίηση της
έρευνας που παράγεται στο Α.Ε.Ι.,
γ) να παρέχει στους φοιτητές και σε αποφοίτους του ι-
δρύµατος πληροφόρηση για ζητήµατα σταδιοδροµίας
και υπηρεσίες συµβουλευτικής σταδιοδροµίας υποστηρί-
ζοντάς τους τόσο στη διάγνωση κλίσεων και δεξιοτήτων
όσο και σε ζητήµατα επιλογής σταδιοδροµίας, περαιτέ-
ρω σπουδών και στην εξεύρεση εργασίας,
δ) να οργανώνει την πρακτική άσκηση των φοιτητών,
ε) να οργανώνει σεµινάρια, διαλέξεις, συµβουλευτική,
επαφές µε µέντορες για τους φοιτητές και αποφοίτους
του ιδρύµατος σε ζητήµατα καινοτοµίας και κοινωνικής
δράσης και εν γένει να προωθεί καινοτόµες ιδέες φοιτη-
τών που µπορούν να αξιοποιηθούν σε επαγγελµατικές ή
κοινωνικές δραστηριότητες και
στ) να οργανώνει κάθε είδους δραστηριότητες προώ-
θησης της καινοτοµίας και επιχειρηµατικότητας µεταξύ
των µελών της ακαδηµαϊκής κοινότητας, όπως ιδίως δια-
γωνισµούς καινοτοµίας.
Παρακαλω καθε καταστροφολογικη κασανδρα να διαβασει προσεκτικα πριν πει οτι του/της κατεβει.
Sticky plz
Ρώτα οποιονδήποτε ευτυχισμένο άνθρωπο και δεν θα σου πει για συστήματα, πολιτικές, δυνάμεις, αριστερά, κεφάλαιο. Δεν θα σου πει τίποτα πέρα από το "ήξερα τι ήθελα".
The Don
The Don
Re: Συζήτηση για το νομοσχέδιο
1)Αυτό με τις 3 προσπάθειες κανονικά δε θα έπρεπε να ισχύει για τα μαθήματα αυτου του εξαμήνου και μετά?
2)Σε περίπτωση που πιο παλιοί φοιτητές έχουν δώσει ένα μάθημα ήδη περισσότερες από 3 φορές τι γίνεται?
3)Επιπλέον είναι πολλοί φοιτητές που βάσει των νόμων που ίσχυαν όταν μπήκαν στη σχολή έδιναν κάποια μαθήματα χωρίς να έχουν προετοιμαστεί ιδιαίτερα καλά καθώς δεν υπήρχε το όριο με τις 3 αποτυχημένες προσπάθειες.
2)Σε περίπτωση που πιο παλιοί φοιτητές έχουν δώσει ένα μάθημα ήδη περισσότερες από 3 φορές τι γίνεται?
3)Επιπλέον είναι πολλοί φοιτητές που βάσει των νόμων που ίσχυαν όταν μπήκαν στη σχολή έδιναν κάποια μαθήματα χωρίς να έχουν προετοιμαστεί ιδιαίτερα καλά καθώς δεν υπήρχε το όριο με τις 3 αποτυχημένες προσπάθειες.
lllllllllllllllike a glove
- ShadowMech
- Praetorian
- Posts: 2118
- Joined: Thu Jan 21, 2010 11:20 am
Re: Συζήτηση για το νομοσχέδιο
Αφηνεται στην δικαιοδοσια του ιδρυματος, οπως πρακτικα ειναι και τωρα. Και τωρα αμα ηθελε μια Χ σχολη θα μπορουσε να βαλει οριο τροποποιοντας τον κανονισμο της. Αρα δεν αλλαζει κατι.Αν ο φοιτητής αποτύχει περισσότερες από τρεις
φορές σε ένα µάθηµα, µε απόφαση του κοσµήτορα εξε-
τάζεται, ύστερα από αίτησή του, από τριµελή επιτροπή
καθηγητών της σχολής, οι οποίοι έχουν το ίδιο ή συνα-
φές γνωστικό αντικείµενο και ορίζονται από τον κοσµή-
τορα. Από την επιτροπή εξαιρείται ο υπεύθυνος της εξέ-
τασης διδάσκων. Σε περίπτωση αποτυχίας, ο φοιτητής
συνεχίζει ή όχι τη φοίτησή του σύµφωνα µε τους όρους
και τις προϋποθέσεις που καθορίζονται στον Οργανισµό
του ιδρύµατος, στους οποίους περιλαµβάνεται και ο µέ-
γιστος αριθµός επαναλήψεων της εξέτασης σε ένα µά-
θηµα.
Ρώτα οποιονδήποτε ευτυχισμένο άνθρωπο και δεν θα σου πει για συστήματα, πολιτικές, δυνάμεις, αριστερά, κεφάλαιο. Δεν θα σου πει τίποτα πέρα από το "ήξερα τι ήθελα".
The Don
The Don
Re: Συζήτηση για το νομοσχέδιο
Υπάρχουν μεταβατικές διατάξεις στο νομοσχέδιο και αν ναι τι περιλαμβάνουν?
lllllllllllllllike a glove
- ShadowMech
- Praetorian
- Posts: 2118
- Joined: Thu Jan 21, 2010 11:20 am
Re: Συζήτηση για το νομοσχέδιο
Ας το ψαξει και κανεις αλλος, κουραστηκα :pLabrakisJ wrote:Υπάρχουν μεταβατικές διατάξεις στο νομοσχέδιο και αν ναι τι περιλαμβάνουν?
To link ειναι αυτο: http://www.hellenicparliament.gr/UserFi ... EI-pap.pdf
Ρώτα οποιονδήποτε ευτυχισμένο άνθρωπο και δεν θα σου πει για συστήματα, πολιτικές, δυνάμεις, αριστερά, κεφάλαιο. Δεν θα σου πει τίποτα πέρα από το "ήξερα τι ήθελα".
The Don
The Don
Re: Συζήτηση για το νομοσχέδιο
Απλά respectShadowMech wrote:......
...
ΕΛΠΙΖΩ ΤΩΡΑ ΟΛΟΙ ΟΣΟΙ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙΤΕ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΕΣΤΩ ΜΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΜΙΛΑΜΕ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ.
Παρακαλω καθε καταστροφολογικη κασανδρα να διαβασει προσεκτικα πριν πει οτι του/της κατεβει.
Sticky plz
- trelogiatros21
- MechEng Seeder
- Posts: 69
- Joined: Sat Nov 20, 2010 4:15 pm
- Σχολή: Μηχανολόγος
- Gender: Male
Re: Συζήτηση για το νομοσχέδιο
Ήταν το πιο γαμάτο email που μου έχουν στείλει.Kitharistas wrote:καλό μήνα
http://www.ntua.gr/mail-announcements/x ... rytanh.pdf (με mail έχει έρθει λογικά σε όλους σας)
Καλησπέρα δεσποινίς