Αυτοκίνητα της Google χωρίς οδηγό, με δίπλωμα στους δρόμους της Νεβάδα
Άδεια για την κυκλοφορία των αυτόνομων οχημάτων χωρίς οδηγό της Google εξέδωσε για πρώτη φορά στην χώρα η αρμόδια υπηρεσία στην Νεβάδα των Ηνωμένων Πολιτειών.
Η άδεια (που θεωρείται δίπλωμα) επιτρέπει την κυκλοφορία των ρομποτικών οχημάτων για την δοκιμή τους στο οδικό δίκτυο της 7ης μεγαλύτερης πολιτείας των ΗΠΑ.
Όμως, η άδεια των «Κιτ» της Google (και όχι του διάσημου «Ιππότη της Ασφάλτου», Μάικλ Νάιτ) απαιτεί την ύπαρξη ενός ατόμου πίσω από το τιμόνι και ενός στην θέση του συνεπιβάτη κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής κυκλοφορίας τους στους δρόμους της Νεβάδα.
Η Google έχει ήδη έτοιμα οκτώ αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, έξι Toyota Prius, ένα Audi TT και ένα Lexus RX450h, τα οποία θα φέρουν ειδική σήμανση.
Ο επιβάτης πίσω από το τιμόνι μπορεί να ανακτήσει τον έλεγχο του οχήματος πατώντας το φρένο ή στρέφοντας το τιμόνι.
Τα αυτόνομα οχήματα της Google συνδυάζουν την τεχνητή νοημοσύνη, το παγκόσμιο σύστημα εντοπισμού θέσης και πολλούς αισθητήρες που τους επιτρέπουν να πλοηγούνται στην κυκλοφοριακή κίνηση.
Δεδηλωμένος σκοπός της Google είναι να μειώσει τα δυστυχήματα στους δρόμους -που οδηγούν στον θάνατο 1,2 εκατομμύρια ανθρώπους το χρόνο στις ΗΠΑ-, να εξοικονομήσει χρόνο για τους οδηγούς που ξοδεύουν 52 λεπτά στο τιμόνι κατά μέσο όρο στις ΗΠΑ καθώς επίσης, να μειωθεί το καυσαέριο, δεδομένου ότι τα αυτοκίνητα-ρομπότ θα μπορούν να εκτελούν διαδρομές ως ταξί, με πολλαπλούς επιβάτες. Επίσης, λέγεται ότι θα μπορούσαν να αποτελέσουν σωφέρ ανθρώπων με προβλήματα στην όραση.
Τα αυτοκίνητα της Google υπό δοκιμή είναι πάντοτε επανδρωμένα. Πίσω από το τιμόνι, βρίσκεται πάντα ένας εκπαιδευμένος οδηγός ασφάλειας, που μπορεί εύκολα να ανακτήσει τον έλεγχο του οχήματος. Συνεπιβάτης του, ένας άνθρωπος εκπαιδευμένος στον χειρισμό του λογισμικού του οχήματος και την παρακολούθηση της καλής λειτουργίας του.
Πριν από κάθε δοκιμαστική κούρσα, η Google στέλνει ένα συμβατικό όχημα για να καταγράψει την διαδρομή και τις συνθήκες που επικρατούν στον δρόμο. Έτσι, το ρομποτικό όχημα αξιοποιεί επιπρόσθετες πληροφορίες όπως οι διαχωριστικές λωρίδες και οι πινακίδες που θα συναντήσει στην διαδρομή. Παράλληλα, η τροχαία είναι ενημέρωση για την κυκλοφορία του δοκιμαστικού οχήματος χωρίς οδηγό.
Για την κατασκευή του ρομποτικού οχήματος, η Google έφτιαξε μια ομάδα μηχανικών που συμμετείχαν στα λεγόμενα DARPA Challenges (στο πλαίσιο έργων προηγμένης έρευνας που αφορούν στην άμυνα της χώρας), αγώνες που διεξάγονται με τη συμμετοχή αυτόνομων οχημάτων και διοργανώνονται από την αμερικανική κυβέρνηση επί σειρά ετών.
Re: Self Driving Car
Posted: Fri May 11, 2012 12:34 am
by Vladimir
.
Re: Self Driving Car
Posted: Fri May 11, 2012 12:40 am
by Angvl
ΕΛΕΟΣ
Re: Self Driving Car
Posted: Fri May 11, 2012 12:47 am
by Kuchiki_Byakuya
Δηλαδή για να κυκλοφορήσει ένα όχημα με την πιο γνωστή εξελιγμένη τεχνητή νοημοσύνη πρέπει να κάνει τόσα πολλά πράγματα και να ενημερώσει και την τροχαία ενώ η πιο γνωστή περίπτωση μη πραγματικής νοημοσύνης μπορεί να βγει έξω στο δρόμο χωρίς προειδοποίηση και να σκοτώσει όποιον να 'ναι.
Re: Self Driving Car
Posted: Thu Sep 13, 2012 2:17 pm
by Mike D
Μια απορια:
Τι ισχυει νομικα αν τρακαρουν δυο self-driving αμαξια; Ή ενα self-driven τρακαρει ενα human-driven; Την ευθυνη την εχει ο οδηγος, ο ιδιοκτητης, η αυτοκινητοβιομηχανια ή ο κατασκευαστης του συστηματος self-drive; Λογικα οι κατασκευαστες θα προτιμησουν να ξεφευγουν με ενα κλασικο disclaimer του τυπου "Η εταιρεια δεν αναλαμβανει καμια ευθυνη απο την αγορα του αυτοκινητου και μετα... κλπ κλπ", αλλα απο τη στιγμη που τιθεται θεμα ανθρωπινης ζωης, δεν νομιζω να ειναι τοσο ευκολο. Θα πρεπει να βαζουν σε αυτα τα αμαξια και καποιο μαυρο κουτι, τα δεδομενα του οποιου θα πρεπει να γινονται αποδεκτα σε δικαστηριο; Θα πρεπει να παρεχει το κρατος αυτο το μαυρο κουτι ως ουδετερος παραγοντας;
Δεν ξερω... Παντως η τεχνολογια θα γαμησει. Μονο και μονο για ολους τους μεθυσμενους οδηγους που θα γυρνανε με ασφαλεια σπιτια τους ή για τους γερους και τα ΑΜΕΑ που θα μπορουν να εχουν μεγαλυτερη ανεξαρτησια.